Wednesday 4 April 2012

Ada Udang Di Sebalik BATU !

Kucing merupakan seekor binatang yang amat comell dan manje .. ada gak kalangan blogger2 semua ada bela kucing, tapi SP nak "STORY" dekat sini kisah kucing .



SP ada dengar desas desus yang mengatakan kucing lah yang mengajar " SI RIMAU " memanjat pokok. Ketika itu si rimau berjumpa dengan kucing dan bertanyakan APAKAH KELEBIHAN KAU KUCING?

Lalu kucing berkata, aku boleh memanjat dahan pokok tersebut dengan menggunakan tangan dan kaki ku. Kucing terus memanjat pokok tersebut pantas si rimau ingin menuntut ilmu setelah melihat kelebihan kucing itu.

Tetapi si rimau mempunyai muslihat tersendiri mengapa si rimau ingin sangat menuntut ilmu memanjat pokok. Hal ini kerana si rimau akan menjadikan kucing sebagai mangsa bg bekalan makanannya. Si rimau terfikir , sekiranya dia mengejar kucing sudah semestinya si kucing akan mencari pokok untuk memanjat, dengan kelebihan yang ada pada si rimau ,dia dapat memanjat pokok tersebut.

Tetapi !!! si kucing lebih pintar dari si rimau, kerana si kucing tidak mengajar si rimau teknik untuk menurun dari pokok ... Di sebabkan itu lah si rimau tidak dapat mengejar si kucing kerana si rimau tidak tahu teknik menurun pokok ...

\

si kucing hanya tertawakan si rimau dan berkata " Tidak semua ilmu yang dapat ku berikan kepada kau si rimau , kerana aku tahu aku akan menjadi mangsa mu kelak "

MaNa MuNgKiN SP TiPU !!!

2 comments:

  1. klakar seh cerita kau.. tapi ada pengajaran.. like.. :)

    ReplyDelete
  2. hahaha ... cerita2 SP semua yang benar2 BELAKA

    ReplyDelete